Csomagszállítás rovatunkban olyan megbízható csomagszállító, költöztető cégeket mutatunk be, akikre a tapasztalatok és a visszajelzések alapján nyugodt szívvel rábízhatjuk küldeményeinket vagy – hazaköltözés esetén – akár az egész házunk, lakásunk értékeit is. Ezúttal a Yorkshire EuroTrans Ltd. családi vállalkozás tulajdonosait, Viczián Alexet és Kevély Zsuzsannát kérdeztük, hogy mi hívta életre a csomagszállító vállalkozásukat, mely európai országokban és milyen útvonalon fuvaroznak és azt is megtudhatjuk, hogy mire érdemes odafigyelnünk egy ajánlatkérésnél, ha időt, pénzt és energiát szeretnénk megtakarítani.

 

Mi hozta az ötletet, hogy csomagszállító vállalkozást indítotok?

Leginkább személyes tapasztalatainkat összegyűjtve jutottunk arra az elhatározásra, hogy fuvarozással foglakozó céget szeretnénk alapítani. Az ötlet kigondolása után, már bejegyeztettük a céget és elkezdődhetett a várva várt munka. Abban biztosak voltunk, hogy nem szeretnénk kizárólag csak csomagszállítással foglalkozni, így költöztetési, csomagszállítási, raktározási és árufuvarozási tevékenységgel színesítettük cégünk profilját.

Emellett pedig kialakítottunk egy plusz szolgáltatást azok számára is, akik interneten Angliából szeretnének csomagot rendelni (ebay, amazon, stb.), de a rendelt csomag szállítását nem tudják megoldani Magyarországra vagy az EU tagállamaiba. Nekik lehetőséget biztosítunk, hogy gyűjtőpontunkra kérjék a csomagot és mi kedvezményes kiscsomag díjon eljuttatjuk számukra.

 

Milyen útvonalon és milyen rendszerességgel vállaltok csomagszállítást, mekkora autóval szállítotok, milyen biztosításokkal rendelkeztek?

Általánoságban 8-10 naponta megy autónk Magyarország és az EU tagállamok irányában. Most az ünnepek közeledtével 5-10 naponta indítjuk autóinkat az adott országokba. Felmerülő igény esetén autóink akár előbb útra indulnak. A köztes időszakban leginkább itt Anglián belül vállalunk költöztetési, csomagszállítási, árufuvarozási munkálatokat. Jelenleg 3,5 tonnás autókkal rendelkezünk, kategóriájukban a legnagyobb dobozos autók.

Nagyobb költözés estén 12, illetve 24 tonnás tehergépjárművet is tudunk biztosítani. Cégünk 500 000 fontig terjedő teljeskörű biztosítással rendelkezik. Lehetőség van nagyobb értékű, különleges rakománynál egyedi kiegészítő biztosítást is kötni, amennyiben a kedves ügyfél úgy ítéli meg, hogy pluszban szeretné az értékeit bebiztosítani. Útjaink alatt leginkább Anglia teljes területét érintjük, illetve az alábbi országokat, mint, Franciaország, Belgium, Németország, Ausztria, Szlovákia és Magyarország.

 

Melyik európai országokba vállaltok még csomagszállítást, költöztetést?

Csomagfelvételre és –leadásra, költöztetésre lehetőség van az alábbi érintett országok – Írország, Franciaország, Spanyolország, Olaszország, Hollandia, Belgium, Németország, Ausztria, Románia, Horvátország, Csehország, Szlovákia, illetve Lengyelország –  egyes területein.

Mi volt az eddigi leghosszabb útvonalatok egy-egy utatok során?

A legutóbbi Anglia – Magyarország és vissza útvonalon, 4 nap alatt több mint 20 városban fordultunk meg, csomagot vettünk fel, illetve adtunk le. Igen feszitett tempó volt, de az összes csomag az ügyfelek örömére 24 -36 órán belül kézbesítésre került. Közel 3 900 mérföldet tettünk meg e pár nap alatt.

 

Milyen árakkal dolgoztok, miért érdemes Titeket választani azoknak, akik csomagot szeretnének küldeni vagy (haza) költözni szeretnének?

Yorkshire megyében nagyon kevés csomagküldő, költöztető cég van, aki esetlegesen nem magas plusz mérföld díjat számol fel azért, hogy csomagot hozzon el vagy egy költöztetést bonyolítson le pl: Yorkból – Nyíregyházára. Próbáltuk díjainkat a többi szolgáltató áraihoz képest kialakítani úgy, hogy az ügyfelek meg legyenek elégedve a szolgáltatás díjával mindenfajta irreálisan magas plusz költség nélkül. A weboldalunkon külön felhívjuk a figyelmet arra, hogy az árak elbírálásánál, további szolgáltatók árainak összehasonlításánál, kérjük, vegyék figyelembe, hogy az adott szolgáltató azon a részen jelen van-e, vagy felár ellenében tudja a csomagot az adott helyről elszállítani.

Amit minden esetben el szoktunk mondani, cégünknél nem gyűjtő fuvarszállítás van. Az átvett csomagot nem adjuk át harmadik személynek, háztól – házig szállítunk és 24-36 órán belül. Ugyanez vonatkozik természetesen a költöztetésekre is. Továbbá lehetőség van budapesti telephelyünkön is csomagok fel- és leadására is, ezzel is igazodva ügyfeleink igényeihez.

Legutóbbi alkalommal több igen értékes és kimondottan kényes szállítási csomagot hoztunk elégedett ügyfeleink részére. Az egyik csomag egy komplett zenekari felszerelés (gitárok, erősítők, stb.) volt, amely sértetlenül és 24 órán belül már szerető gazdájánál volt, a másik pedig egy igen értékes festmény, amelyet kellő óvatossággal szállítottunk le sértetlenül a megrendelőnek. 

Költöztetésnél is kellő figyelmet fordítunk arra, hogy a törékeny és kényes szállítású csomagokat (festmény, tv, stb.) jól legyenek rögzítve, külön buborék fóliába és pokrócba is még becsomagoljuk őket. Cégünk visszatérő ügyfelei részére törzsvásárlói kártyát biztosítunk, ami 10% kedvezményre jogosít, minden szolgáltatásunkból, valamint minden ügyfelünk, aki december 01-ig bármely szolgáltatásunkat igénybeveszi, egy nyereményjátékban is részt vesz, aminek keretében 3 szerencsés nyertes egyenként 25.000 Ft / 70 font értékű vásárlói utalványt nyer.

 

Sokszor felmerül a kérdés, hogy mibe és hogyan csomagoljunk, hogy a lehető legnagyobb biztonságban legyenek az értékeink. Ezzel kapcsolatban mit tanácsolnátok, mire figyeljünk?

Feltétlen készítsünk egy listát, hogy melyek azok a bútorok, berendezési tárgyak, egyéb dolgok, amelyeket szállíttatni szeretnénk, lehetőség szerint méretekkel megadva. Nagyobb bútorok esetében készítsünk képeket és ami szétszerelhető azt leginkább abban az állapotban javasoljuk szállítani. A törékeny dolgokat (pl.: váza, tányérok, poharak) célszerű újságpapírba, buborék fóliába betekerni és úgy a dobozba elhelyezni ügyelve arra, hogy minél kevesebbet tudjon mozogni odabent.

A dobozra minden esetben írjuk rá, hogy törékeny és hogy nem forgatható. Célszerű erre alkalmas költöztető dobozokat vásárolni, amik merevített oldalfallal rendelkeznek és nagyobb biztonságban lesznek féltett porcelánjaink, mint egy puha falú banánosdobozban. A ruhákat, ágyneműket, paplanokat, stb. általában erős anyagú zsákban ajánlott szállítani. Minden egyes csomagnál ügyeljünk arra, hogy fel legyen címkézve (név, cím, stb.). Ezeket a csomagolási módokat betartva könnyebbé válik a be- és kipakolás és a szállítás is.

 

Rendszeresen lehet hallani, hogy több csomagszállító cégnél nem megfelelő a kommunikáció és az értesítés a csomagok “hollétéről”. Nálatok hogyan kapunk értesítést arról, hogy várhatóan mikor érnek célba a csomagjaink?  

A felvétel, illetve leadás napja a megrendelés véglegesítésénél kerül egyeztetésre. Felvétel és leadás elött egy órával telefonon értesítjük a megrendelőt hogy érkezésünk mikorra várható. Amennyiben nem várt forgalmi esemény alakulna ki, arról is tájékoztatást küldünk, az új érkezési időponttal. Amennyiben az ügyfél ettől eltérően, sűrűbben szeretne felvilágosítást kapni csomagja hollétéről, érkezéséről, akkor ennek eleget téve akár naponta többször is jelentést küldünk részére.

 

Mire érdemes odafigyelni, amikor több csomagszállító árajánlatait szeretnénk összehasonlítani?

Legfőképpen arra, hogy a cég, akit szeretnénk megbízni azon a részen szolgáltat-e és amennyiben igen, számol-e fel plusz költséget csomagszállítás és költöztetés esetében. Tájékozódjunk arról, hogy a cég rendelkezik-e megfelelő biztosításokkal, engedélyekkel illetve számlaképes-e.

Érdemes megnézni weboldalukat, Facebook oldalukat, hogy milyen visszajelzések, vélemények vannak a céggel kapcsolatosan. A mai közösségi média nagyon jól használható erre, hiszen az emberek nevüket, arcukat adva mondanak véleményt a cégekről, ami legtöbb esetben jóval hihetőbb, mint egy jól megszerkesztett poszt vagy reklám. Cégünk nagyon büszke a Facebook oldalunkon kapott elégedett ügyfeleink véleményére.

 

Hogyan kérjünk “jól” ajánlatot, ha csomagot szeretnénk küldeni vagy költözni/hazaköltözni szeretnénk? Mi lehet a (rejtett) árkülönbség árajánlat és árajánlat között? (Milyen adatokat érdemes megadni, doboz db szám, súly stb.)

A legtöbb cég m3 alapján számol, ad ajánlatot, mert így tudja leginkább kiszámolni, hogy még mi az mennyiségű csomag, amit el tud szállítani. Csomagok esetében fontos a kg és méret is. Amennyiben ezeket az információkat megadjuk, akkor a lehető legpontosabb ajánlatot fogjuk megkapni, legyen az csomag szállítás vagy költöztetés. Költöztetés esetében legtöbbszőr egy fél vagy teljes autónyi helyre van szükség, ilyenkor jóval kedvezőbb ajánlatot tudunk kapni, mint ha tételesen kérnénk minden egyes bútorra, használati tárgyra.

Az ajánlatok összehasonlításánál amennyiben megengedhető, ne csak ár alapján döntsünk. Járjunk utána, hogy a cég rendelkezik-e biztosítással, CSOMAGOKRA IS, számlaképes-e, mennyire megbízhatóak, milyen véleményeket, kommenteket olvashatunk róluk. Mindez azért fontos, mert egy nem várt következmény esetében lehet, hogy a kicsit drágább, de jóval megbízhatóbb szolgáltatóval jobban járunk és mindenünk épségben kerül az új otthonunkba.

 

Hol tudunk Titeket megtalálni és a lehető leggyorsabban ajánlatot kérni?

Ajánlatot lehet kérni és megtalálhatóak vagyunk weboldalunkon (www.yorkshireeurotrans.com) amely jelenleg két nyelven üzemel, angol és magyar, de fordítás alatt van szlovák, lengyel és román nyelvre is. Jelen vagyunk a Facebookon is (www.facebook.com/yorkshireeurotrans), itt is igyekszünk a lehető leghamarabb válaszolni az üzenetekre, illetve e-mailen, telefonon is elérhetőek vagyunk a nap bármely szakában, hétvégén is.

Örömmel várjuk minden kedves meglévő és leendő ügyfelünk megkeresését!

Viczián Alex & Kevély Zsuzsanna